Brev:
Mad i dagplejen - 5 mdr.
2. januar 2004
Alder:
5 mdr.
Mad i dagplejen - 5 mdr.
Hej
Min datter på 5 mdr skal meget snart (på mandag) i dagpleje, fordi jeg skal begynde sidste praktikperiode i min sygeplejerskeuddannelse. Hun er blevet ammet fuldt, faktisk indtil nu, og er blevet en dejlig, rund baby. Hun kan spise mos og grød af ske, og drikke af en kop (både med og uden tud). Så langt, så godt.
Hun nægter pure at spise af sutteflaske, både ved og uden min tilstedeværelse. Hun spiser som nævnt af ske, men ikke meget. Hun lader kun til at være tilfreds, hvis hun får lov at amme hos mig efter ske-måltidet, ellers bliver hun ked af det. Altså må man vel konkludere, at hun ikke spiser sig mæt i den mos eller grød vi tilbyder.
Jeg er simpelthen så bekymret for hvordan det skal gå med den dagpleje, jeg føler faktisk at jeg kommer til at aflevere et uforberedt barn, som sikkert kommer til at sulte i løbet af dagen. Det hele forværres af, at der ikke bliver mulighed for rigtig indkøring, fordi min skole pludselig har lavet om i uddannelsen, så jeg starter 1 mdr før min orlov faktisk er ovre. Det hele er planlagt så hurtigt, og nu frygter jeg en katastrofe, hvor vores ellers så glade og trygge barn bliver ødelagt. Jeg har konstant ondt i maven, og kan slet ikke glæde mig til at starte igen. Men altså:
Hvad gør vi med den mad - plejer den slags at løse sig i dagplejen? Hun skal være der ca 8 timer, 4 gange om ugen.
Jeg håber jeg har forklaret min bekymring tydeligt nok; jeg er altså bange for, om hun kan blive mæt uden mit bryst.
Med venlig hilsen - og godt nytår
Charlotte